söndag 24 juni 2012

Williams 3-årstårta

Världens goaste William fyllde tre år i maj och då firades han såklart med tårta. Vem skulle pryda tårtan, om inte självaste idolen? - Blixten McQueen!

Den här gången valde jag att modellera en Blixten istället för att göra en figurtårta. Det funkade kalas och jag blev riktigt nöjd över resultatet. Naturligtvis fick jag förenkla designen på bilen och ta bort en hel del detaljer, men William var nöjd med sin tårta och såg direkt vem det skulle föreställa.Det får man väl ta som ett gott betyg?  



Tårtan var fylld med vit chokladmousse med hackad vit choklad , jordgubbar och limemousse. Den var spacklad med limesmörkräm och täckt och dekorerad med sugarpaste. 

Jag har gjort ytterligare några tårtor som jag kommer att visa här på bloggen inom en snar framtid... Bland annat en lätt misslyckad lastbilstårta. Så häng med!

/Elin

2 kommentarer:

  1. Såå snygg du är grymt duktig!

    SvaraRadera
  2. Lastbils tårtan va ju inte alls misslyckad! Den va ju super cool! Kram på dig kusin!

    SvaraRadera